Setmana de l'Energia 2020: campanya virtual, recursos virtuals i suport als ens locals

Del 22 al 26 de juny del 2020 està programada la Setmana Europea de l'Energia 2020, i restem pendent que l'organització europea confirmi o no l'esdeveniment en funció dels criteris sanitaris.

Malgrat tot, les organitzacions supramunicipals i locals de Catalunya (ICAEN, Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, AMB, Xarxa i Cilma, i Ajuntament de Barcelona) que organitzem la Setmana de l'Energia a casa nostra hem acordat impulsar accions de tipus virtual durant el mes de juny d'enguany per explicar i ajudar a impulsar l'estalvi i l'eficiència energètica en uns moments que bona part de la ciutadania ens hem de quedar-se a casa moltes hores. Entenem que des de les administracions públiques cal ajudar, formar i sensibilitzar sobre aquests conceptes en tot moment, però ara especialment tant pel valor ambiental associat, però també per la importància econòmica i social que en aquest moments té l'estalvi energètic.

Aquests canvis per la Setmana Europea de l'Energia 2020 també comporten alguns canvis sobre el suport al món local que us oferim des de les administracions supramunicipals.A Catalunya, la Setmana de l'Energia està organitzada per:

ADHESIÓ I RECURSOS DE SUPORT

1. Adherir-se, manifestar compromís i participar a la Setmana de l'Energia Sostenible 2020 amb accions virtuals, segons formulari online.

S'anima a tots els ens locals adherits al Pacte d'Alcaldes i Alcaldesses pel Clima i l'Energia a adherir-se a la Setmana de l'Energia 2020 com a resposta als compromisos adquirits i en resposta a la  crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

2. Els recursos que presentem seran oberts per a tots els ens locals de Catalunya i no territorialitzats per demarcacions, comarques o altres àmbits concrets. Els recursosa NO estan sotmesos a petició individualitzada via formulari de peticions; en canvi, us proposem dos tipus d'accions:

1. Fer difusió a través dels vostres canals digitals de comunicació dels recursos en el moment que els anirem publicant durant el mes de juny.
  2. Adherir-vos a l'acció digital que proposem i implicar de forma més directa a la vostra ciutadania.

CATÀLEG DE RECURSOS VIRTUALS

Tots els recursos virtuals que oferirem des de les entitats organitzadores, el formulari d'adhesió, recursos gràfics i de comunicació, i tota la informació estarà publicada properament a la pàgina web de la Setmana icaen.gencat.cat/setmanaenergia

ANUNCI DELS RECURSOS DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA I LA XARXA DE CIUTATS I POBLES CAP A LA SOSTENIBILITAT

Als ens locals interessats a fer algun d'aquest tipus d'accions amb el recursos de la Diputació de Barcelona i la Xarxa que us presentem: en funció de l'acció podem concretar unes tasques de col·laboració amb vosaltres.

Com que no hi haurà formulari de petició de recursos, podeu concretar les accions amb els ens locals posant-vos en contacte amb xarxasost@diba.cat

Son recursos virtuals oberts i no territorialitzats elaborats per part de la Diputació de Barcelona i la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat inclosos en el Catàleg de recursos de la Setmana de l'Energia 2020. Els recursos s'emmarquen dins el Pacte d'Alcaldes i Alcaldesses pel Clima i l'Energia i les necessitats productes de la crisi sanitària de la COVID-19.

A l'enllaç teniu disponible el detall, aquí us els avancem:

Exposicions virtuals

• Exposició "Actuem amb Energia" - Visita i interacció virtual
  • Exposició "Treballem per una energia sostenible" - Visita i interacció virtual

Webinars sobre estalvi energètic a casa

• Webinars per Agències i Serveis comarcals d'Energia

Jocs educatius virtuals per a petits i grans

• Juguem amb energia des de casa

Activitat virtual per a públic juvenil

• Escape room virtual - Sea level rise room

Reptes / Challenge en família des de casa

• Challenge - Fem una cuina solar a casa
  • Challenge - Estalvi 50/50 des de casa
  • Challenge - Vull un món de colors

Altres recursos per a difondre

• Cada aula un cinema - L'Aula a casa
  • Saps com estalviar energia ?
  • Com pots estalviar electricitat i gas a la llar