Fem ciutats i pobles comestibles

dimarts
Juny 2024

Des de Mixité i l'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central organitzen la sessió d'intercooperació Fem ciutats i pobles comestibles! que es farà el proper 18 de juny d'11 a 13.30 h a Món Sant Benet, a Sant Fruitós de Bages.

Aquesta sessió s'emmarca en el projecte "Territoris Alimentaris. Relocalitzant la cadena alimentària per a una transició cooperativa" impulsat per Mixité i finançat pel Departament d'Empresa i Treball en el marc de la convocatòria de Projectes Singulars pel foment de l'Economia Social i Solidària i el cooperativisme. L'objectiu final del projecte és acompanyar els municipis en la transició alimentària des de la perspectiva de l'urbanisme alimentari i l'acció comunitària. Amb aquest projecte s'està treballant sobre tres casos pilot amb diferents enfocs i escales:

• A Granollers, s'està treballant sobre un canvi de model de funcionament i de configuració espaial d'uns horts familiars i socials per a què l'espai incorpori una dimensió més comunitària i millores de l'espai.
  • A Navàs s'està explorant una aproximació més estratègica a nivell de municipi i d'àrea urbana per identificar quins espais poden contribuir en aquesta relocalització de la cadena alimentària.
  • A Manresa, amb l'Escola Serra Húnter de la Balconada s'està treballant en la renaturalització del pati escolar des de la perspectiva productiva.

Les principals qüestions que es plantegen des de Territoris Alimentaris són:

• Com podem renaturalitzar els nostres municipis des d’una perspectiva productiva, regenerativa i comunitària? Com l’urbanisme pot contribuir a la transició alimentària local a les ruralitats?
  • Amb aquesta sessió d'intercooperació volem explorar els reptes que això suposa i les possibles oportunitats d’intercooperació que poden sorgir des de l’Economia Social i Solidària.

El programa de la sessió és:

• 10.30 - 11.00 h     Arribada i registre
  • 11.00 - 11.15 h     Benvinguda i introducció a la sessió
  • 11.15 - 12.15 h     Presentació d'experts de diferents àmbits:
    • Urbanisme regeneratiu - Mixité
    • Gestió agrària - Món Sant Benet
    • Gestió comunitària - Associació l'Era - Comunalitat de Manresa
    • Educació (horts educatius) - Associació Terra Fèrtil
    • Moderador/a a confirmar - visió general de sistema alimentari
  • 12.15 - 13.15 h     Dinàmica per grups aplicada a casos concrets.
  • 13 .15 - 13.30 h    Retorn de cada grup
  • 13.30 - 14.00 h     Pica - pica i networking