Sessió informativa sobre el Programa sectorial Renovables 2030 (informació actualizada a 01/04/2022)

Públic al qual s'adreça:
Ajuntaments de la província de Barcelona i ens supramunicipals de la província de Barcelona (àmbit residus i aigua)
dimarts
Abril 2022
Data de finalització: dimarts, 05/04/2022 - 11:00

a1c3837a272372d546f943075314aff4-525x296

Jornada destinada a càrrecs electes i tècnics municipals dels ajuntaments de la província de Barcelona i ens supramunicipals de la província de Barcelona amb competències en la gestió dels residus i/o en el cicle de l’aigua, per presentar el Programa sectorial Renovables 2030.

INSCRIPCIÓ: A l'enllaç de la plataforma Zoom. No cal inscripció ni confirmar assistència.

El projecte transformador Renovables 2030 de la Diputació de Barcelona vol aconseguir que les renovables s’estenguin massivament a tota la província i també busca implantar diferents models de participació conjunta dels governs locals i de la societat civil en la instal·lació d’energies renovables.

En el marc d'aquest projecte transformador, el Ple de la Diputació de Barcelona de 31 de març del 2022 ha aprovat impulsar una línia de cooperació per a finançar inversions dels ens locals: el Programa sectorial Renovables 2030.

Es tracta d’un programa d’inversions per cofinançar instal·lacions d’energies renovables als ens locals dotat amb 50 milions d’euros. L’objectiu és impulsar inversions de gran impacte per a la reducció d’emissions de gasos d’efecte hivernacle i la reducció de costos energètics dels ens locals de la província de Barcelona. En concret: instal·lació de plantes fotovoltaiques, instal·lació de calderes de biomassa i inversions en la millora de l’enllumenat públic.

Els destinataris d’aquests programa seran tant els ajuntaments de la província de Barcelona, com aquells ens supramunicipals de la província amb competències en la gestió dels residus i/o en el cicle de l’aigua, i que realitzin les inversions a les infraestructures d’aquests àmbits.

Ja teniu disponible tota la informació a l’enllaç web

Ens plau convidar-vos a una sessió informativa el proper dia 5 d’abril on us explicarem els aspectes tècnics del programa i mirarem de resoldre tots els vostres dubtes.

Ordre del dia

10:00h. Benvinguda a la sessió.

Xesco Gomar. Diputat delegat de l’Àrea d’Acció Climàtica.

10:15h. Presentació del Programa sectorial Renovables 2030

Francesc de Sàrraga. Cap de l’Oficina Tècnica de Canvi Climàtic i Sostenibilitat.

10:40h. Torn obert de preguntes i resolució de dubtes.