Vols saber com fomentar la innovació en la participació ciutadana per a la #transicióecològica?

Públic al qual s'adreça:
Ajuntaments interessats en la previsió de fons de les iniciatives UIA i l'instrument Next generation EU; Interessats en com impulsar processos participatius per a fomentar la transició ecològica
divendres
Octubre 2020
Data de finalització: divendres, 30/10/2020 - 13:00

L’Ajuntament de Viladecans organitza divendres 30 d'octubre (de 10.00 a 13.00) un acte de presentació d'experiències innovadores i bones pràctiques en participació ciutadana (locals i internacionals), orientades a impulsar processos de transició ecològica a llarg termini. Durant la sessió es presentaran també els resultats del projecte Vilawatt i s'aprofundirà en les futures línies de finançament de la Unió Europea per a l'acompanyament de les administracions locals en aquests processos, en un context en què el fons NextGeneration EU hi ha donat màxima prioritat.

El Vilawatt (un projecte impulsat en el període 2017-2010 gràcies al fons de la iniciativa Accions Urbanes Innovadores -FEDER-) ha posat en marxa un consorci energètic local amb la participació d’entitats publiques, privades i ciutadanes per impulsar la gestió energètica, la rehabilitació d’edificis, la creació d’una nova moneda vinculada a l’estalvi energètic, així com la creació de comunitats d’aprenentatge en cultura energètica.

En la sessió del proper divendres 'VILAWATT: Cogovernança i participació ciutadana en l’impuls de la transició ecològica' es compatiran vàries experiències relacionades amb la millora de l'apoderament i la sobirania energètica, posant especial èmfasi en com impulsar una intervenció innovadora dels actors socials en aquest procés de transició.

PROGRAMA

En encantaria poder compartir la sessió amb tu! Si vols participar-hi, omple aquest formulari