DOCUMENTACIÓ: Guia per al finançament col·lectiu d’instal·lacions d’energies renovables municipals

El passat 12 de novembre, en el marc dels Seminaris de Transició Energètica Local organitzats per la Xarxa de Pobles i Ciutats per la Sostenibilitat es va presentar una Guia per al finançament col·lectiu d’instal·lacions d’energies renovables municipals.

El finançament col·lectiu per a l’execució de instal·lacions d’energies renovables mitjançant plataformes de crowfunding/crowlending suposa una font més de finançament per als particulars i sector privat, així com per a administracions d’altres punts d’Europa, però per les administracions locals catalanes encara és un recurs molt poc utilitzat. De fet, se’n coneixen només dues experiències, una a Viladamat al 2017 i una a la ciutat de Barcelona al 2019.

Per aquest motiu, i davant l’interès mostrat per diferents municipis, l’Àrea d’acció climàtica de la Diputació de Barcelona ha elaborat una guia per a l’impuls d’aquest tipus de projectes.

La guia es pot descarregar a:

Guia per dur a terme instal·lacions d’autoconsum fotovoltaic en equipaments públics finançades per la ciutadania. (novembre 2020)

0eabf2ed28cc111ca9c2362236b66a88-51x51.p La sessió amb la presentació de la guia (a partir del minut 59 ) es pot veure en el vídeo Finançament de les accions de transició energètica local