Sessió informativa aplicació "SITMUN - Vespa asiàtica"

divendres
Novembre 2020
Data de finalització: divendres, 13/11/2020 - 12:00

L'arribada de la vespa asiàtica (Vespa velutina) i la seva progressiva expansió pel territori està generant una repercussió creixent a nivell local. És per això que la Diputació de Girona va considerar necessari establir un espai de trobada entre ajuntaments com a marc de treball per definir una millor gestió de la problemàtica. En conseqüència, es va constituir el 2018 una taula tècnica d'administracions locals per a la gestió de la vespa asiàtica a la demarcació de Girona, formada per tècnics municipals i comarcals que tenien experiència, tècnics de parcs naturals, tècnics de Dipsalut i de Diputació de Girona.

La taula tècnica d'administracions locals va elaborar uns criteris orientadors per a la gestió local de la vespa asiàtica (protocol de gestió local) que va posar a disposició del Servei de Fauna i Flora de la Generalitat de Catalunya. També per conèixer millor la distribució de la vespa i la seva gestió es va proposar aprofitar les oportunitats que ofereix el SITMUN (Sistema d'Informació Territorial Municipal), per establir un sistema d'informació sobre la vespa asiàtica que pugui ser d'ús i utilitat per a tots els ajuntaments de Catalunya interessats.

Fruit del treball col·laboratiu entre les diputacions de Girona i Barcelona i amb el vistiplau del Servei de Fauna i Flora de la Generalitat de Catalunya, podem comptar ja amb l'aplicació “SITMUN - Vespa asiàtica”.

Per tot això, us convidem a participar a una sessió informativa en línia (webinar) el proper divendres 13 de novembre, amb l'objectiu de conèixer les característiques i funcionalitats de l'aplicació “SITMUN - Vespa asiàtica”. Els destinataris són principalment els tècnics de les diferents administracions locals de Catalunya. Us enviem els detalls de la convocatòria:

Programa:

1. Benvinguda i introducció

2. Objecte de la sessió informativa

3. Problemàtiques de la vespa asiàtica i la seva gestió local

4. Què és el SITMUN?

5. Continguts i ús del SITMUN Vespa asiàtica

6. Com adherir-se al SITMUN i a l'aplicació SITMUN Vespa asiàtica

7. Torn de preguntes

L'enllaç d'inscripció és el següent: https://bit.ly/2Tbpg8A

La data límit d'inscripció és el dimecres 11 de novembre.

Temes:
Biodiversitat