Nou Pacte dels Alcaldes pel Clima i l'Energia

Aquest matí ha tingut lloc a la sala d'actes del Rellotge, una jornada sobre el nou Pacte dels Alcaldes pel clima i l'energia, adreçada tant als municipis signataris de l'actual Pacte d'Alcaldes com als que es volen afegir a la nova iniciativa. La jornada, en la que hi han participat representants de l'oficina europea del Pacte d'Alcaldes, ha estat inaugurada pel diputat d'Espais Naturals i Medi Ambient, Valentí Junyent.

La jornada s'emmarca en la nova iniciativa europea engegada a principis del mes de novembre i estretament lligada als compromisos de la UE a la COP 21 de París, i que ha de substituir l'anterior Pacte d'Alcaldes pel canvi climàtic i l'energia.

Els trets més rellevants d'aquest nou Pacte són la inclusió de l'adaptació al canvi climàtic i el nou objectiu d'un 40% de reducció de les emissions per al  2030 respecte al 2005, considerat com a any base.

El programa de la jornada, en la que hi ha participat Miguel Morcillo, de l'oficina europea del Pacte d'Alcaldes (CoMo), ha comptat amb temes vinculats a l'estat actual dels PAES i la superació de l'objectiu 20/20/20, la inclusió de l'adaptació en els nous Plans d'acció, la presentació de diversos projectes municipals n la inclusió de l'Adaptació i l'oferta que s'ofereix als municipis des de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona que desitgin adherir-se a l'objectiu 40/30.