Nou web del Pacte dels Alcaldes pel Clima i l’Energia

La Diputació de Barcelona ha creat un nou web específic del Pacte dels Alcaldes pel Clima i l'Energia,gestionat des de la Gerència de Serveis de Medi Ambient.

El nou portal - amb el nom Alcaldes pel Clima - està especialment dirigit tant als ens locals signants del Pacte d'Alcaldes per l'Energia Sostenible com als nous municipis que s'hagin adherit o es vulguin adherir al nou Pacte dels Alcaldes pel Clima i l'Energia.

SETMANA DE L'ENERGIA: formularis de peticions - TANCATS

Del 19 al 25 de juny se celebra la Setmana de l'Energia 2017, coincidint amb la Setmana Europea de l'Energia Sostenible, una campanya de conscienciació que pretén sensibilitzar la societat en relació a l'estalvi i l'eficiència energètica. Durant els mesos de maig, juny i juliol es realitzaran diferents activitats arreu del territori adreçades a la ciutadania per fer arribar el missatge de la campanya.

L'Hora del Planeta 2017

L'Hora del Planeta és una campanya de WWF que va començar el 2007 a Sidney, Austràlia, amb el gest simbòlic d'apagar la llum durant una hora com a mostra de la lluita contra el canvi climàtic. Deu anys després, s'ha convertit en la iniciativa mundial en defensa del medi ambient i una crida a mobilitzar-se i a actuar de manera constructiva en defensa del nostre amenaçat Planeta.

El proper dissabte 25 de març, de 20:30 a 21:30, apaga la llum

Podeu inscriure l'activitat del vostre poble o ciutat.

Recull geogràfic i interactiu d'experiències locals en horts municipals

Fruit de les experiències recopilades i en el marc de l'activitat de la Comissió d'horts municipals i socials, des de la Secretaria tècnica de la Xarxa hem actualitzat el llistat de projectes d'horts municipals i socials impulsats per ens locals membres de la Xarxa i altres. Aquesta actualització, per més facilitat, l'hem convertit en format Instamaps per a tots els membres de la Xarxa.

Més informació i recursos a l'enllaç.

Primer acord institucional per a la millora de la qualitat de l’aire a la conurbació de Barcelona

La Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), la Diputació de Barcelona i representants locals aproven els compromisos per reduir un 30% les emissions vinculades al trànsit en el termini de 15 anys.

S'obre el període d'inscripcions per la XVIII edició del Mercat de Segona Mà i d'Intercanvi a Vilanova i la Geltrú

Del 7 de febrer i fins al 17 de febrer, o fins a la finalització del nombre de taules disponibles, s'obre el període d'inscripció per la divuitena edició del Mercat de Segona Mà i d'Intercanvi, a Vilanova i la Geltrú.

Èxit del projecte OLICLAKI impulsat per A21 escolar i la regidoria de medi ambient de Vilanova i la Geltrú

37 piscines olímpiques, que equival a uns 93.730.000 litres, és el volum d'aigua que s'ha evitat contaminar en els tres anys del projecte OLICLAKI. A Vilanova i la Geltrú, 11 escoles van implementar aquesta iniciativa, que consistia a ser un punt de recollida d'oli, com a part dels seus programes d'educació mediambiental al curs 2013/2014, en el marc del Projecte Agenda 21 Escolar i impulsat pel servei de medi ambient i sostenibilitat de l'Ajuntament.

Formació per a Centres Educatius. L'entorn com a recurs. 30 Anys d'EA al Prat de LLobregat

Per celebrar els 30 anys de la seva actuació municipal en Educació Ambiental, el Ajuntament del Prat ofereix la Formació per a centres educatius "L'entorn com a recurs".

Activitat gratuïta. Places limitades. Cal inscripció prèvia 5 dies abans de les sessions.

Hi haurà dues sessions opcionals: una visita al CRAM, prevista per l’1 d’abril, i una sessió de cloenda.

Tercer informe sobre el canvi climàtic a Catalunya

El Tercer informe sobre el canvi climàtic a Catalunya (TICCC) analitza l’estat del clima i la seva evolució recent i futura a Catalunya, tant des del punt de vista de les seves bases científiques com en relació als diversos subsistemes naturals i sectors socioeconòmics.

Es tracta d’un informe independent des del punt de vista científic, d’abast català (amb les necessàries referències a context global i europeu), i que té una voluntat de màxima cobertura temàtica i de servei als diversos actors del país.

La marató d'estalvi contra la pobresa energètica de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú vol reduir el consum un 10% en edificis municipals

L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú s'ha adherit a la 2a Marató d'estalvi contra la pobresa energètica. L'objectiu d'aquesta iniciativa és promoure l'estalvi energètic en edificis municipals al llarg del mes de febrer i destinar els diners estalviats al programa Sumem energies. La nostra ciutat formarà part de 12 ajuntaments catalans participants en la segona edició d'aquesta experiència.