Juliol 2023
divendres
Gener 2023

Jornada: Cap a on anem? Planificar i explorar en educació ambiental

c4054e238517e209dff76905e393f5ed-550x37.

Amb motiu de la celebració del Dia Mundial de l´Educació Ambiental, les gerències d´Espais Naturals i de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona organitzen una jornada on es debat el paper que ha de jugar l'educació ambiental de les administracions en el marc de l’actual crisi ecosocial.

Inscripcions obertes

Presentació del Mapa d'hàbitats de la província de Barcelona, versió 3

Aquest mapa és de gran interès per als ens locals. Aporta informació científica de base molt valuosa per aplicar-la a estudis de planejament urbanístic i territorial, per al disseny i estudis d'avaluació ambiental, en la presa de decisions de desenvolupaments urbanístics i d'infraestructures, i per al disseny de les infraestructures verdes locals. Ha estat promogut per la Diputació de Barcelona, coordinat amb la Generalitat de Catalunya, i ha estat executat per la Universitat de Barcelona, amb la col·laboració d'experts botànics i ecòlegs, entre els anys 2019 i 2022.

Novembre 2022

Curs presencial - Espai Claustre: 'Els límits de la ciència i el progres científic: cap a on ens dirigim’

Aquest curs té com a objectiu principal mostrar, des del punt de vista de la història de la ciència i del progrés, i en connexió amb l’evolució de les idees, els límits ètics que ha de tenir el progrés científic i com això afecta també les visions i les polítiques culturals.

El curs s’emmarca dins l’Espai Claustre, un format adreçat especialment a la reflexió pausada i a la creació i reformulació d’idees en el camp de les polítiques culturals, sempre en grups reduïts per facilitar la comunicació i la interacció amb el docent.

Ciència i ètica, cultura i progrés. Quins en són els límits?

Octubre 2022

Jornada: l'Economia circular i la gestió de residus urbans i municipals a Andorra i a Catalunya

Actualment, el gran repte que tenim al davant és la implantació de l’Economia Circular.
Aquest procés històric reclama, en general, analitzar les mesures per assolir els seus objectius i, en particular, revisar el plantejament de la gestió dels residus urbans i municipals, tant a Andorra i a Catalunya. És per aquesta raó que el Centre d’Estudis Mediambientals, juntament amb l’Observatori Europeu de la Comunicació, han decidit convocar una nova jornada específica dedicada a aquest repte. L’Economia Circular constitueix un canvi de paradigma en la gestió de residus, que incideix en la fabricació de productes, els quals hauran d’allargar la seva vida útil, un fet que comporta el qüestionament de l’actual obsolescència programada dels béns industrials que es posen en circulació al mercat.

Totes les persones interessades poden accedir lliurement i gratuïtament a la Jornada. Per a fer-ho, cal que enviïn un correu a info@euniv.eu, indicant el nom i cognoms i una adreça de contacte a efectes d’identificació.

Més informació sobre la jornada

MODALITAT: Presencial

dimecres
Juny 2022

Seminari Final del MixForChange sobre gestió forestal i adaptació al canvi climàtic en entorns periurbans, i la seva integració en les polítiques locals

El seminari té per objectiu presentar el principals resultats del projecte LIFE MixForChange, pel que fa a l´aplicació d´una gestió multifuncional i sostenible en boscos periurbans, i esdevenir un espai de debat al voltant del paper socioeconòmic i ambiental dels boscos mediterranis periurbans i de com millorar la seva conservació i adaptació al canvi climàtic. Per això, en el seminari es posarà en comú com des de les polítiques locals, juntament amb les administracions responsables de la gestió i conservació dels espais forestals periurbans i els propietaris forestals, podem avançar cap a la conservació, resiliència i valorització d’aquests boscos, en el context actual de severitat creixent dels impactes del canvi climàtic.

Aquest seminari està adreçat a persones implicades en la formulació i aplicació de polítiques locals, territorials i ambientals, i també en la gestió d’ecosistemes forestals (propietaris forestals, gestors/consultors, administracions).

Formulari d'inscripció
és informació

dilluns
mai 2022

Diàlegs regionals sobre mobilitat sostenible i innovació

El projecte Urban Transports del programa europeu INTERREG MED us convida a participar als Diàlegs regionals sobre mobilitat sostenible i innovació que co-organitzen l’Associació MedCities i EIT Urban Mobility el pròxim 24 de Maig a Torre Glòries, Barcelona.

Podeu consultar l’agenda adjunta i AQUÍ.

Link per inscriure’s fins el divendres 20 de maig (necessari per accedir a la sala) : https://forms.gle/eEQoyJe5HP3chvFW7

mai 2022
Febrer 2020

Let's Clean Up Europe 2020: Seminari de preparació

Let's Clean Up Europe és una acció comuna a tot Europa per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura i promoure accions de sensibilització a través de la recollida d'aquests residus abocats il·legalment als boscos, platges, marges de rius, etc.

La 7a edició de la campanya Let's Clean Up Europe! se celebrarà del 8 a 10 de maig de 2020.