dilluns
Novembre 2017
Juny 2017

Jornada tècnica: Espècies exòtiques invasores en ambients fluvials

Les espècies exòtiques o al·lòctones són aquelles que s’introdueixen en un medi del qual no són originàries. La petita part de les espècies exòtiques que arriben a superar les diferents etapes d’introducció, establiment i expansió en un nou ecosistema és aquella que considerarem fauna o flora invasora. Els ecosistemes aquàtics acostumen a patir més risc d’invasió.

PROGRAMA DEFINITIU

INSCRIPCIONS OBERTES

Acte de commemoració del Dia Mundial del Medi Ambient 2017

Per commemorar el Dia Mundial del Medi Ambient, el Departament de Territori i Sostenibilitat organitza l'acte de lliurament del Premi Medi Ambient 2017. Tindrà lloc el proper dimarts 6 de juny a les 18h, a l’Institut Botànic de Barcelona (Carrer del Doctor Font i Quer, 2, 08038).

El conseller de Territori i Sostenibilitat lliurarà els premis en les modalitats de “Projectes de recerca, desenvolupament i innovació” i “Iniciatives de protecció i millora del medi ambient”, aquest any emmarcades en la temàtica de la ciència ciutadana; i en la modalitat  de “Trajectòries de protecció i millora del medi ambient”.

L’acte serà presentat per la periodista Cori Calero.

Podeu confirmar la vostra assistència a través del següent formulari.

Juny 2017

Jornada: Educació Ambiental. D'on venim ? Cap a on anem ?

​La Diputació de Barcelona organitza aquesta jornada en el marc de la presentació del llibre publicat sota el mateix títol amb l’objectiu de realitzar una revisió de l’estat de l’educació ambiental després de 40 anys de pràctica efectiva.

INSCRIPCIONS

De forma exclusiva, totes les persones assistents rebran un exemplar del llibre Educació ambiental. D'on venim ? Cap a on anem ?

mai 2017

ASPECTES CLAU PER LA CONTRACTACIÓ PÚBLICA SOSTENIBLE I ECOINNOVADORA Jornada d’intercanvi entre responsables de contractació d’administracions catalanes

La implementació de solucions eco-innovadores en el procés de contractació pública es basa en l’aplicació d’estratègies i elements clau durant tot el procés de contractació, com poden ser l’aplicació de criteris de circularitat i eficiència en el consum de recursos, les consultes i participació del mercat, especificacions basades en el rendiment de productes o la utilització d’Acords Marcs i Centrals de Compres.

Abril 2017

Cicle de tallers d'Economia circular i verda al món local: Inscripcions obertes

L’economia circular és un model econòmic orientat a l’assoliment de sistemes de producció i consum regeneratius que busquen aconseguir productes i recursos dins d’un cicle continu, conservant el capital natural, optimitzant el recursos renovables i minimitzant els no renovables i els riscos del sistema. L’economia verda va més enllà i incorpora aspectes com la dimensió social i la resiliència dels ecosistemes.

Les ciutats juguen un paper important en l’economia circular i és una oportunitat per a la seva promoció econòmica, per al foment de l’ocupació i per al finançament de nous models de negoci. La simbiosi industrial és, en aquest sentit, una eina d’aplicació pràctica dels conceptes d’economia circular en el teixit productiu.

Els municipis poden actuar amb diferents rols. D’una banda com a impulsors, aplicant l’economia circular no només en compra verda, sinó també en la forma de coordinar i gestionar processos i recursos que tinguin internament. Per altra banda com a facilitadors, promovent la sensibilització i/o oferint eines a les empreses per orientar-se cap a l’economia circular. I també, realitzant accions de sensibilització per als mateixos ciutadans perquè coneguin quin rol es pot tenir com a consumidor/usuari per a promoure el canvi cap a l’economia circular.

PROGRAMA - INSCRIPCIONS

Febrer 2017

L'Institut Rambla Prim de Barcelona Actua amb energia

Durant aquest mes de febrer de 2017, l’Institut Rambla Prim apropa l’exposició «Actuem amb energia» al barri del Besòs i el Maresme. L’exposició s’adreça especialment a l’alumnat del centre que cursa estudis de Cicle superior d'Educació i control ambiental.

dilluns
Gener 2017

Jornada: La transició de l’economia europea cap a un model circular, un repte indefugible

XXVI Jornada Europea al Parlament de Catalunya organitzada pel Consell Català del Moviment Europeu

Més informació aquí

divendres
Gener 2017

Presentació del Dia mundial de l'aigua

Ordre del dia

1. Presentació del Dia mundial de l’Aigua. Accions i suport per part de l’Agència Catalana de l’Aigua, Ajuntament de Barcelona, Àrea Metropolitana de Barcelona i Diputació de Barcelona

2. Torn obert de paraula i convocatòria properes activitats i reunions

INSCRIPCIÓ: Confirmeu assistència a collge@diba.cat

Amb col·laboració amb:

Desembre 2016

Presentació del projecte SHERPA (Shared Knowledge for Energy Renovation in Buildings by Public Administrations)

El projecte SHERPA (Shared Knowledge for Energy Renovation in Buildings by Public Administrations), finançat pel Programa MED de cooperació interregional, i que lidera la Secretaria d’Habitatge i Millora Urbana de la Generalitat de Catalunya, s’orienta cap a la millora de la capacitat de les Administracions Públiques per implementar les seves polítiques de renovació energètica d’edificis, i, a l’àmbit municipal, a impulsar la implementació dels PAEs.

L’acte té una durada prevista de 3 hores, i inclourà, a més de la presentació del projecte, una introducció al paper que SHERPA vol jugar al mon local per afavorir i fomentar la implementació dels plans de renovació energètica. Així mateix, es farà una presentació de diversos casos d’èxit en projectes de renovació ja efectuats als edificis públics de Catalunya.

Esperem que l’agenda de l’acte que s’adjunta sigui del vostre interès, i esperem que us poseu en contacte amb nosaltres per assistir-hi.