Nou cicle de tallers sobre Economia circular al món local 3. La compra pública circular

divendres
mai 2021
Data de finalització: divendres, 14/05/2021 - 11:30

PROGRAMA DE LES SESSIONS i Ordre del dia de la sessió 3

INSCRIPCIONS:  Secretaria tècnica de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat  xarxasost@diba.cat. Les persons ja inscrites al cicle no cal us torneu a inscriure.

S'informarà un cop inscrits de la plataforma virtual on es farà la sessió i com accedir-hi.

L’economia circular és un model econòmic orientat a l’assoliment de sistemes de producció i consum més eficients i resilients que preservin els recursos dins un cicle continu i n’optimitzin el valor.  Les ciutats, pobles, i ens locals supramunicipals juguen un paper important en l’economia circular i és una oportunitat per a la seva promoció econòmica, per al foment de l’ocupació i per al finançament de nous models de negoci, encara més en el context actual.

La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat i la Diputació de Barcelona seguim apostant en els nostres objectius estratègics per la promoció de l’economia circular i l’acompanyament al món local en el procés de coneixement, formació i identificació d’oportunitats al voltant d’aquestes temàtiques; per la qual cosa comptem amb el suport expert de la Fundació Fòrum Ambiental.

Hem iniciat un nou cicle de tallers amb vàries sessions de treball, el qual es concep com un espai per compartir les experiències locals entorn a l’impuls de l’economia circular, amb presència de perfils de promoció econòmica i de medi ambient; i que inclogui un enfocament pràctic i d’interacció i participació dels assistents.

Per aquest motiu, es proposa oferir una sèrie de sessions, que distingeixen entre un eix principal i un eix complementari, que tractarà de manera complementària diferents temes d’alt interès.

#1. L’ECONOMIA COL·LABORATIVA

Optimitzar el valor a través de compartir els recursos. Darrer trimestre 2020. Resultats del primer taller a l'enllaç

#2. LA SERVITITZACIÓ

Alinear empresa, client i planeta a través d’una transformació del model de negoci. 12 i 19 de febrer del 2021. Resultats del segon taller a l'enllaç