Us oferim recursos presencials per a la Setmana de l'Energia 2021

Des de la Diputació de Barcelona oferim recursos educatius i de conscienciació als ens locals de la província de Barcelona per ajudar-vos en les vostres accions per la Setmana Europea de l'Energia Sostenible 2021.

A part dels recursos coordinats amb altres administracions supramunicipals, des de la Diputació de Barcelona us oferim un paquet de recursos presencials complementarisa les activitats que els ens locals de la província de Barcelona organitzeu en el marc de la Setmana Europea de l'Energia Sostenible, i per a activitats organitzades entre el 18 d'octubre i el 19 de novembre.

Comencem a preparar la Setmana Europea de l'Energia Sostenible 2021

Enguany la Setmana Europea de l'Energia Sostenible se celebrarà del 25 al 29 d'octubre. Us animem a adherir-vos-hi i a conèixer les accions de suport que us oferim.

Disposareu de tota la informació actualitzada sota la coordinació de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat a l'enllaç.

Premis europeus del Pacte d'Alcaldies pel Clima i l'Energia 2021: oberta la convocatòria

Els Premis europeus del Pacte d'Alcaldies pel Clima i l'Energia 'City in the Spotlight' són una gran oportunitat per mostrar els progressos aconseguits i convertir-se en un exemple de referència per a tota la comunitat del Pacte i més enllà.

Data límit: 16 d’agost de 2021

Font: Covenant of Mayors

Obertes les convocatòries del programa LIFE 2021

El Programa LIFE és l'únic instrument financer de la Unió Europea dedicat de manera exclusiva al medi ambient i a l'acció pel clima. Amb un pressupost de 5.432M€ pel període 2021 – 2027, el programa s’estructura mitjançant quatre subprogrames dedicats a les següents temàtiques:

(1) Natura i biodiversitat (2.143M€)

(2) Economia circular i qualitat de vida, (1.345M€)

(3) Mitigació i adaptació del canvi climàtic (947M€)

(4) Transició a l’energia neta (997M€)

Suport a la Setmana Europea de la Mobilitat 2021: tallers de conscienciació per a ens locals de la província de Barcelona

Del 16 al 22 de setembre se celebra a Catalunya la Setmana Europea de la Mobilitat amb el lema ‘Fes salut. Mou-te de manera sostenible’.

Des de l'Oficina tècnica d'Educació Ambiental de la Diputació de Barcelona s'ofereix als ens locals de la província de Barcelona dues activitats de conscienciació que es poden sol·licitar per incloure en accions que organitzeu al voltant de la Setmana Europea de la Mobilitat.

Adhereix-te a la Setmana Europea de la Mobilitat 2021: Fes salut. Mou-te de manera sostenible

Del 16 al 22 de setembre se celebra a Catalunya la Setmana Europea de la Mobilitat que promou hàbits de mobilitat més sostenibles, segurs i saludables com són els desplaçaments a peu, en bicicleta, en transport públic o amb vehicle elèctric, així com visualitzar els canvis possibles en l’ús de l’espai públic, millorar la qualitat de l’aire i la reducció de la contaminació.

Què cal fer per adherir-se a la Setmana de la Mobilitat si sou un ajuntament?

Què cal fer per adherir-se a la Setmana de la Mobilitat si sou un consell comarcal?

Catàleg d'activitats per a ajuntaments 2021 (versió preliminar, en breu s'actualitzarà i inclourà també accions de suport de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat).

Sota criteri de la Taula institucional de la Setmana de la Mobilitat, NO es recomana organitzar activitats que suposin aglomeracions com son bicicletades, caminades i curses de transport públic. Sí que es poden organitzar sota la campanya del Dia sense cotxe.

En tot cas s'anima als ens locals aprofiteu la Setmana de la Mobilitat per explicar i posar en valor les accions que esteu impulsant per la mobilitat sostenible.

La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat entrem a formar part de la comissió motora de l’Agenda Rural de Catalunya

Es constitueix la comissió motora de l’Agenda Rural de Catalunya

Comença la fase de participació a l’Agenda Rural de Catalunya. S’obre la inscripció als tallers temàtics, que es faran durant el mes de juny i principis de juliol

Ens locals adherits a la Declaració de la Xarxa per una recuperació verda i socialment justa

La 20a Assemblea general de la Xarxa es va celebrar, via telemàtica, el 15 de setembre del 2020.

Us adjuntem els enllaços al text de la Declaració aprovada a l'Assemblea i el llistat que anirem actualitzant els ens locals que l'aneu aprovant.

La DECLARACIÓ de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat per UNA RECUPERACIÓ VERDA i SOCIALMENT JUSTA (setembre 2020) (doc)

La DECLARACIÓ de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat per UNA RECUPERACIÓ VERDA i SOCIALMENT JUSTA (setembre 2020) (pdf)

Llistat d'ens locals membres de la Xarxa que han aprovat la Declaració (...) ->

Nou recurs d’Aprenentatge i Servei de millora de la qualitat acústica

L’Oficina Tècnica d’Educació i Promoció Ambiental de la Diputació de Barcelona i el Servei de Prevenció i Control de la Contaminació Acústica i Lumínica de la Generalitat de Catalunya hem elaborat una guia d’aprenentatge i servei (APS) sobre prevenció de la contaminació acústica en equipaments públics per donar suport als centres educatius per dissenyar projectes d’aprenentatge i servei enfocats a millorar la qualitat acústica d’equipaments sensibles.

La guia pretén ser una eina de gran utilitat per als centres educatius que vulguin treballar la prevenció de la contaminació acústica en el marc del Servei Comunitari, obligatori per a l’alumnat de segon cicle d’ESO des del curs 2019-20.

Podeu descarregar-vos la guia en aquest enllaç