Vota el projecte de transició energètica Vilawatt, candidat als premis RegioStars

El Vilawatt és un projecte pioner de transició energètica impulsat per la ciutat de Viladecans, especialment valorat pel seu caràcter innovador, participatiu i de comunitat. Finançat per la iniciativa Urban Innovative Actions de la Unió Europea, el projecte de Viladecans va ser un dels 18 projectes escollits entre 378 propostes presentades en la primera convocatòria de la iniciativa (març 2016).

El projecte ha impulsat la creació d'una nova companyia energètica governada per una associació púbico-privada-ciutadana, on els actors socials de la ciutat tenen un paper clau en el procés de transició energètica de la ciutat. A més, el Vilawatt té un enfocament especial en els nens, educant per al canvi des de la infància i facilitant als ciutadans liderar la transformació del model energètic.

Els premis RegioStars són els premis europeus als projectes regionals més innovadors.

Cada any, la Comissió Europea premia els projectes finançats per la Unió Europea (UE) que demostren excel·lència i nous enfocaments respecte al desenvolupament regional, amb l'objectiu de servir d'inspiració a altres regions i gestors de projectes de tot Europa.

Els premis RegioStars es divideixen en cinc categories temàtiques: creixement intel·ligent, creixement sostenible, creixement integrador, desenvolupament urbà (categoria on participa el Vilawatt) i una darrera categoria amb el tema de l’any.

Aquest any 2020, els premis RegioStars se centren en cinc àmbits que són fonamentals per al futur de la política regional de la UE:

-Transició industrial per a una Europa intel·ligent

-Economia circular per una Europa verda

-Habilitats i educació per a una Europa digital

-Compromís ciutadà per a ciutats europees cohesionades

-Empoderament dels joves per a la cooperació transfronterera (Tema de l’any: 30 anys d'Interreg)

Acadèmics d'alt nivell avaluaran les sol·licituds dels projectes presentats per escollir als guanyadors. Però a més, el públic triarà el seu propi guanyador a través d'una votació pública en línia concedint el «Premi del públic» a un dels projectes.

Vota el projecte Vilawatt! Entra a l’enllaç, busca la categoria Urban development - Citizens engagement for cohesive European cities i fes click al cor de la dreta ♥