Un centenar de responsables municipals i d'empreses a la jornada sobre aparells de monitoratge

El diputat delegat d'Espais Naturals i Medi Ambient, Valentí Junyent, va inaugurar el dijous 29 d'octubre la jornada "Els aparells de monitoratge energètic d'edificis com a eina d'estalvi" organitzada per Medi Ambient de la Diputació de Barcelona i la Xarxa de Ciutats i pobles cap a la Sostenibilitat. L'objectiu de la jornada era destacar la importància del monitoratge com a eina d'estalvi energètic, explicar el suport que ofereix la corporació, mostrar experiències en l'ús d'aparells de monitoratge i conèixer les diverses tecnologies presents al mercat. En el seu parlament, Junyent ha destacat la necessitat de «posar al capdavant de les nostres polítiques l'eficiència i l'estalvi amb energies renovables, especialment si volem seguir endavant amb la mitigació i adaptació al canvi climàtic».

PONÈNCIES I FOTOGRAFIES (pels membres de la Xarxa)

L'Oficina Tècnica de Canvi Climàtic i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona, a través de la Secció de Suport a la Gestió Energètica Local, ofereix als ajuntaments un ampli suport per treballar en la millora de l'eficiència energètica de les instal·lacions municipals, d’entre els quals suport a l’ús i implantació de sistemes de monitoratge energètica per edificis municipals.

Per altra banda, el Grup de treball d’Energia Sostenible Local de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat ha expressat l’interès en compartir experiències i coneixement sobre el monitoratge d’edificis.

La jornada s'ha completat amb una presentació d'experiències municipals i amb un espai de mostres i de networking amb els responsables de les empreses fabricants d'aparells de monitoratge, patrocinada pel projecte europeu Mayors in Action.