DECLARACIÓ DE VILANOVA I LA GELTRÚ Per l’adaptació als efectes del canvi climàtic en el territori i el litoral

La 14a Assemblea general de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, celebrada el 18 de març del 2014 a Vilanova i la Geltrú, va aprovar la DECLARACIÓ DE VILANOVA I LA GELTRÚ per l’adaptació als efectes del canvi climàtic en el territori i el litoral.

Recordem a totes les ciutats, pobles i ens locals membres de la Xarxa, que el punt final de la Declaració ens instava a presentar la Declaració de Vilanova i la Geltrú en els respectius plens municipals abans del 5 de juny i a notificar a la presidència de la Xarxa els acords que s’hi adoptin, per tal de donar el màxim suport al compromís local envers l’adaptació al canvi climàtic.

Per tot plegat us adjuntem els enllaços als document aprovats - amb les esmenes ja incorporades - per tal pogueu procedir a la seva aprovació, si s'escau.

Per altra banda, la Declaració promou l'acord de les ciutats i pobles per tal de contribuir a l'adaptació als efectes del canvi climàtic a través de la creació d' estratègies d'adaptació local o bé de la integració de l'adaptació al canvi climàtic als plans existents.

L'endemà mateix de la 14a Assemblea general, la Comissió Europea ha presentant l'Estratègia Mayors Adapt per ampliar el Pacte d'Alcaldes en l'àmbit de l'adaptació al canvi climàtic.

Per evitar duplicitat d'acords i confusions, demanarem oficialment a la Comissió Europea que l'aprovació de la Declaració de Vilanova i la Getrú serveixi com a acord per incorporar-se a l'estrategia europea Mayors Adapt, si el municipi així ho sol·licita. Us mantindrem informats al respecte.