La Diputació de Barcelona, en representació de la Xarxa, present a la 7a Conferència Europea de Ciutats i Pobles Sostenibles a Ginebra

El diputat d'Espais Naturals i Medi Ambient de la Diputació de Barcelona, Joan Puigdollers, i la diputada adjunta de Medi Ambient, Mercè Rius, participen avui a la 7a Conferència Europea de Ciutats i Pobles Sostenibles, que té lloc al Centre Internacional de Conferències de Ginebra (CICG), Suïssa, del 17 al 19 d'abril. La cita està organitzada per diverses xarxes de ciutats en el marc de la Campanya Europea de Pobles i Ciutats Sostenibles, sota el lideratge de la xarxa ICLEI-Local Governments for Sustainability.

Joan Puigdollers participarà a la Sessió específica d'alcaldes i líders polítics implicats en polítiques locals de medi ambient i sostenibilitat, prevista a les 14.00h. Puigdollers, que també participa a la Conferència com a regidor de Medi Ambient i Sostenibilitat de l'Ajuntament de Barcelona, presentarà les línies bàsiques del Pla Estratègic del Verd i la Biodiversitat de la capital catalana, així com alguns projectes que es duen a terme a la ciutat per fomentar la biodiversitat local i la seva renaturalització, en la sessió dedicada a les estratègies de gestió de la biodiversitat local en diverses ciutats europees.

Mercè Rius serà una de les convidades de la Conferència sobre 'Economia, medi ambient i societat' del Plenari 2, que se celebrarà a les 16.30h, i on es tractarà sobre el potencial d'una economia ecològicament i socialment responsable a nivell local.

Ginebra 2013 parteix de l'objectiu de fixar objectius ambientals, econòmics i socials comuns, incentivant i cercant la connexió entre els governs, la societat civil i les empreses a través de la política i l'acció. La cita arrenca a partir de les conclusions de l'anterior Conferència Europea de Ciutats i Pobles Sostenibles a Dunkerque 2010 i dels resultats de la Conferència de Nacions Unides sobre Desenvolupament Sostenible 'Rio+20'.

Després de l'èxit de les conferències anteriors a Aalborg (Dinamarca) 1994 i 2004, Lisboa (Portugal) 1996, Hannover (Alemanya) 2000 i Sevilla (Espanya) 2007, més de 1.000 líders de governs locals de tot Europa, així com representants de les institucions i ONGs es reuneixen a Ginebra. Els diversos països, cultures i municipis representats seran un gran valor ja que els participants aprofitaran la seva experiència col·lectiva, la creativitat i el compromís de crear ciutats i pobles habitables, justos i sostenibles.