S'ha presentat la campanya La Xarxa estalvia aigua a la premsa

L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) i la Diputació de Barcelona (a través de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat) han presentat avui una campanya d'estalvi d'aigua, a la qual s'hi han acollit 50 municipis catalans. El director de l'Agència Catalana de l'Aigua, Leonard Carcolé, el diputat d'Espais Naturals i Medi Ambient de la Diputació de Barcelona i president de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, Joan Puigdollers, i la diputada adjunta de Medi Ambient, Mercè Rius, han informat de la iniciativa, que promou la participació activa per tal de generar estalvi i una gestió eficient de l'aigua en l'àmbit domèstic.

Foto: Mercè Rius, Joan Puigdollers i Leonard Carcolé, durant la presentació de la Campanya. Autor: Servei de Premsa

Més de 22.000 airejadors

Es repartiran entre els ajuntaments interessats més de 22.000 airejadors d'estalvi d'aigua, adquirits per l'Agència Catalana de l'Aigua durant la sequera viscuda el 2007 i el 2008.

Cal tenir en compte que aquests instruments són els més útils per estalviar aigua a la llar, ja que permeten disminuir el cabal que surt de l'aixeta. Aquest estri permet estalviar fins a un 50% d'aigua i, segons una enquesta desenvolupada fa dos anys per l'Idescat, és el dispositiu d'estalvi més utilitzat a Catalunya. El lliurament d'aquests kits implicarà un seguiment del consum, en molts casos, per poder quantificar l'estalvi real a cada llar i/o facilitar mesures i recomanacions d'estalvi a cada habitatge (sistemes més eficient de rec per jardins, foment de xerojardineria,etc..)

A més, es facilitarà als ajuntaments diverses exposicions (L'aigua en equilibri i La nova cultura de l'aigua) destinades a conscienciar sobre la fragilitat de l'aigua i l'ús responsable que cal fer-ne. També es faran unes 50 xerrades a  escoles, associacions veinals i mediambientals i al públic en general.

Col·laboració entre administarcions
Aquesta Campanya es pot realitzar gràcies a la coordinació i col·laboració entre les administracions i l'existència d'elements comuns que es faciliten a tots els municipis. Així, la imatge i el lema són comuns però es poden adaptar a cada municipi. A més, també s'utilitzaran les xarxes virtuals (Youtube, Facebook i Twitter).

La Diputació de Barcelona ha fet un esforç addicional a l'inicialment previst amb l'edició d'un nou fulletó sobre consell d'estalvi d'aigua que acompanyaran a cada kit d'estalviadors i editant també materials comuns adaptats als municipis.

Els municipis adscrits a la campanya són els següents:

Terrassa, Copons, Sant Llorenç d'Hortons, Sant Cugat Sesgarrigues, Vilanova del Vallès, Manlleu, Figaró-Montmany, Cervelló, Esplugues de Llobregat, Mollet del Vallès, Santa Coloma de Cervelló, Esplugues de Llobregat, Sitges, Capellades, la Garriga, Vilanova del Camí, Alella, Badalona, Santa Perpètua de la Mogoda, Montgat, Hospitalet de Llobregat, Igualada, Sant Pol de Mar, Montcada i Reixach, Sant Vicenç dels Horts, Sant Cugat del Vallès, Vilassar de Dalt, Mataró, Parets del Vallès, Cornellà de Llobregat, Tortosa, Vilanova i la Geltrú, Ripollet, Santa Coloma de Gramanet, Tiana, Calldetenes, Sentmenat, Castellbisbal, Corbera de Llobregat, El Bruc, Navàs, Arenys de Munt, Palau-Solità i de Plegamans, El Papiol, Sant Cebrià de Vallalta, Santa Maria de Palautordera, Callús, Tarragona i Torredembarra.

Per a més informació de la campanya i de tots els actes relacionats us podeu adreçar al següent enllaç:http://www.diba.cat/xarxasost/estalviaigua o per mitjà del web de l'ACA.

NOTA DE PREMSA

Etiquetes: