Joan Puigdollers, nou president de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat

El diputat d'Espais Naturals i Medi Ambient de la Diputació de Barcelona, Joan Puigdollers, ha estat escollit nou president de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat en substitució de Joan Antoni Baron. L'elecció ha tingut lloc en el marc de la 12a Assemblea general de la Xarxa, on també s'han votat les noves vicepresidències i els vocals de la Comissió de Seguiment.

Foto: Josep Rafús (Aj. Vic), Maica Bassas (cinquena vicepresidenta Xarxa), Marta Subirà (Generalitat), Joan Puigdollers (president Xarxa), Mercè Rius (vicepresidenta primera Xarxa) i Albert Camps (vicepresident segon Xarxa). Autora: Judith Contreras

La vicepresidència primera està ocupada ara per la diputada adjunta de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona, Mercè Rius. La segona vicepresidència és per al quart tinent d'alcalde i regidor de Medi Ambient de Granollers, Albert Camps. La tercera, per a la regidora de Medi Ambient de Badalona, Sònia Egea. La quarta vicepresidència està ocupada ara pel tinent d'alcalde del Prat de Llobregat, Sergi Alegre; i la cinquena és per a la regidora de Medi Ambient de Manlleu, Maica Bassas.

Durant el discurs de presa de possessió, Joan Puigdollers ha parlat dels reptes de futur i  ha dit que «es resumeixen en dos: prioritat política per a l'eficiència energètica i ajudar a sortir de la crisis els municipis».Puigdollers també ha destacat la incorporació, en l'Assemblea d'avui, de la Generalitat a la Xarxa i ha afirmat que «hem d'anar junts: Generalitat, Diputació i ajuntaments. Junts amb els ajuntaments i al servei dels ajuntaments».

Per la seva part, la directora general de Polítiques Ambientals de la Generalitat de Catalunya, Marta Subirà, ha presentat la proposta de la "Declaració de Vic d'adhesió i compromís del món local vers Rio+20". Un compromís local dels membres de la Xarxa que destaca la coordinació entre les administracions, la cooperació amb el sector empresarial i l'impuls del treball en xarxa per donar el màxim suport al compromís local amb Rio+20.

La diputada adjunta de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona i nova vicepresidenta primera de la Xarxa, Mercè Rius, ha presentat el Pla estratègic 2011-2015 de la Xarxa que es resumeix en 15 objectius, entre els quals destaquen la promoció de l'economia verda i l'ocupació local en un context de desenvolupament sostenible, la coordinació i cooperació entre administracions i la col·laboració pública-privada, estimulant la participació dels sectors empresarials i socials.

La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat té actualment 259 administracions associades. A la 12a Assemblea s'hi han adherit els ajuntaments de Caldes d'Estrac, l'Espunyola i Vallgorguina; el Consell Comarcal d'Osona, el Consell Comarcal de la Selva i el Consorci de Serveis del Baix Ebre i Montsià. Marta Subirà va anunciar que el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya està tramitant ja la seva adhesió com a membre observador de la Xarxa i que es compromet a aportar un tècnic de la Generalitat a cada Grup de treball de la Xarxa.

Etiquetes:
Assemblea