Benvinguts/des a la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat

En nom de la Secretaria tècnica de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat és un plaer poder comptar amb la vostra participació a la Xarxa en aquest nou mandat.

Com a missatge de benvinguda, us adjuntem la següent informació.

Què és la Xarxa ?

La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat és una associació de municipis compromesos amb el medi ambient, per avançar cap a un desenvolupament sostenible. Constitueix una plataforma de cooperació, intercanvi i treball en xarxa, on els municipis troben un marc adequat per discutir els seus problemes, les seves inquietuds, les seves necessitats, les seves experiències, i per promoure i dur a terme projectes d’interès comú.

La Xarxa es va crear el 16 de juliol de 1997 en l’Assemblea constitutiva que va tenir lloc a Manresa. En aquests moments, la Xarxa té associades més de 230 entitats locals catalanes, que representen pràcticament el 80% de la població total de Catalunya. (Més informació...)

Com s’estructura ?

La Xarxa disposa d’uns Estatuts els quals fixen els objectius i el funcionament de la mateixa. Els podeu consultar a l’enllaç i també com a document adjunt.

La Xarxa s’estructura en quatre grans àmbits:

·         L’Assemblea general: l’òrgan superior de decisió. La propera Assemblea, que permetrà constituir el govern i el Pla de treball del nou mandat, es convocarà a començaments del 2012.

·         La Comissió de seguiment: és la comissió de direcció i gestió de la Xarxa, per delegació de l’Assemblea. Els membres de la Comissió s’escullen d’entre la pròpia Assemblea.

·         La Secretaria tècnica: l’equip delegat executiu a càrrec de la Gerència de Serveis de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona.

·         Els Grups de treball: formats per representants i tècnics/ques municipals, desenvolupen els plans de treballs específics entorn a projectes i temes d’interès comú. En el darrer mandat els Grups s’han dedicat a l’Energia i el Canvi climàtic, la Gestió dels recursos hídrics, el Consum responsable i l’Economia sostenible, l’Avaluació de les Agendes 21, i la Contaminació atmosfèrica.

Com rebo la informació i em relaciono amb la Xarxa ?

D’entre els recursos disponibles, volem destacar l’existència de la web de la Xarxa i de la Comunitat virtual de la Xarxa– un entorn tancat i exclusiu per als membres de la Xarxa -.

Per accedir a la totalitat d’aquests recursos els membres de la Xarxa heu de sol·licitar l’alta a la llista de correu electrònic de la Xarxa i disposareu de la vostraidentitat digital a la Comunitat virtual de la Xarxa. Per identificar-vos recomanem incloeu una imatge o fotografia en el vostre perfil de la comunitat.

Ens interessa la vostra opinió...

De cara al nou mandat, restem obert a recopilar quines considereu són les principals necessitats, dubtes, mancances... del vostre municipi en l’àmbit de la gestió ambiental local. Ens podeu fer arribar els vostra comentaris a xarxasost@diba.cat o collge@diba.cat .

Per qualsevol dubte o suggeriment ens teniu a la vostra disposició a:

Secretaria Tècnica de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat Tel 93 402 2222 ext 37240  C/E: xarxasost@diba.cat

Etiquetes:
Xarxa, Assemblea