Ens locals i altres ens adherits al Dia mundial de l'Aigua 2020

El Dia Mundial de l'Aigua (World Water Day) se celebra anualment el 22 de març com un mitjà per centrar l'atenció en la importància de l'aigua dolça i la defensa de la gestió sostenible dels recursos d'aigua dolça. L'Assemblea General de les Nacions Unides va designar el 22 de de març de 1993 com el primer Dia Mundial de l'Aigua. El tema del Dia Mundial de l'Aigua 2020 tracta l’aigua i el canvi climàtic, i com es vinculen de manera inextricable les dues. L’adaptació als efectes de l’aigua del canvi climàtic protegirà la salut i salvarà vides, l’ús d’aigua de manera més eficient reduirà els gasos d’efecte hivernacle dels sistemes de tractament.

Els ens locals membres de la Xarxa s'adhereixen al Dia Mundial de l'Aigua 2020 són les que comparteixen els seus objectius. A continuació us anirem llistant els ens locals adherits (data d'actualització 15/04/2020).

Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos

Ajuntament de L'Hospitalet de Llobregat

Museu de les Mines de Cercs  Ajuntament de Santa Maria de Palautordera
Ajuntament de Cànoves i Samalús Ajuntament de Vilanova del Camí
Ajuntament de Sant Joan Despí Ajuntament del Bruc
Ajuntament de Sant Boi de Llobregat Ajuntament de Sant Feliu de Codines
Ajuntament de Sant Pere de Riudebitlles Ajuntament de Capellades
Companyia Municipal d’Aigües de Vilanova i la Geltrú  Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
Ajuntament de Tiana Ajuntament de Badalona
Ajuntament del Papiol Ajuntament de Terrassa
Consell Comarcal del Garraf Ajuntament de Cornellà de Llobregat
Ajuntament de Barcelona Consell Comarcal del Maresme

Si esteu d'acord amb:

• Incentivar i actuar per un ús eficient de l’aigua, que permeti reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle en els consums associats a la distribució - promovent l'ús de recursos alternatius - i les emissions dels sistemes de tractament i depuració.
  • Promoure l’adaptació als efectes del canvi climàtic sobre el cicle de l'aigua, la qual cosa suposa una millora per a la salut i la qualitat de vida de les persones, i la biodiversitat dels ecosistemes aquàtics continentals.
  • Implicar a les entitats i ciutadania del vostre territori, per explicar que no ens podem permetre esperar més i tothom hi té un paper a jugar en la migitació i adaptació al canvi climàtic, i en concret en el cicle de l'aigua i els sistemes aquàtics continentals.

Us podeu adherir al Dia Mundial de l'Aigua enviant un acord d'adhesió amb aquests tres punts a xarxasost@diba.cat .