Oferta de recursos de suport complementari a la Setmana Europea de Prevenció de Residus 2019

La Setmana Europea de la Prevenció de Residus se celebrarà del 16 al 24 de novembre de 2019 i té com a objectius: donar a conèixer estratègies de reducció de residus i la política de la Unió Europea i dels seus Estats membres en aquesta matèria; fomentar accions sostenibles per reduir els residus arreu d'Europa; fer públic les tasques dutes a terme pels diversos actors mitjançant exemples concrets de reducció de residus; i fer canviar el comportament quotidià dels europeus (consum, producció).

Des de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, la Diputació de Barcelona i l'Àrea Metropolitana de Barcelona ofereixen actvitats d'educació i sensibilització ambiental de suport als municipis. DATA LÍMIT 18 D'OCTUBRE DEL 2019

Enguany la setmana posa el focus en l’Educació i comunicació en la prevenció de residus, per fomentar un canvi de comportament a l’hora de produir i comprar productes i gestionar aquests residus, i l’eslògan Europeu serà: “Change your ways, reduce your waste / Canvia els teus hàbits, redueix els residus” .

L'edició 2019 es va presentar en el Seminari de preparació realitzat el 19 de setembre a Barcelona.

OFERTA DE RECURSOS de suport per a ens locals

1. Procediment: Donar-se d'alta com a participant a la Setmana Europea de la Prevenció de Residus (sdr.arc.cat)

2. Veure l'Oferta de recursos tant de la Diputació de Barcelona (catàleg descarregable o web) com a de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (Reparat i Compartim un Futur

3. Fer les peticions de suport i recursos per separat a cada entitat ofertant en concret i en l'àmbit competencial corresponent a cada municipi. DATA LÍMIT 18 D'OCTUBRE DEL 2019

1. Peticions de recursos de la Diputació de Barcelona (Municipis província Barcelona – prioritat municipis fora àmbit AMB)

2. Peticions de recursos de l'AMB (Municipis àmbit AMB): Reparat i Compartim un Futur

Recordar que a la pàgina web de l'Agència de Residus de Catalunya trobareu tota la informació sobre la campanya i les eines de comunicació per a fer difusió de les vostres accions.