Notícies

CATÀLEG OBERT (per a ens locals de la província de Barcelona): Comunitats energètiques i Comunitats energètiques escolars

La Gerència de Serveis de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona acompanya els municipis per transitar cap a un model energètic renovable i just i apoderar a la ciutadania cap a una nova cultura de la sostenibilitat entre d'altres. Aquest suport es concreta a través dels recursos del Catàleg de serveis 2024 de la Diputació de Barcelona.

La majoria de recursos van tancar el seu període de peticions el passat 8 de febrer del 2024, però no tots.

Us volem destacar dos recursos de suport que continuen oberts:

Projectes amb el suport de:

Next Generation EuropaMinisterio para la transición ecológica y el reto demográficoIDAE - Instituto para la Diversificación y Ahorro de la EnergíaPla de recuperació, transició i resilència

Dia Mundial de l'Aigua: portal interactiu

El Dia Mundial de l'Aigua se celebra anualment el 22 de març com un mitjà per centrar l'atenció en la importància de l'aigua dolça i la defensa de la gestió sostenible dels recursos d'aigua dolça. Enguany, la campanya a escala internacional té com a lema Aigua per la Pau (Water for Peace).

L'ACA, la Diputació de Barcelona i l'AMB, amb la coordinació de la Xarxa, us presentem un portal interactiu de recursos virtuals que podreu oferir a la ciutadania directament des de la vostra web municipal i xarxes socials o d'aquells recursos virtuals que us interessin per separat, i també en podeu demanar una personalització pel vostre ens local.

Guia "Estratègia ecològica per a municipis petits"

Els municipis petits tenen un paper essencial en la transició ecològica, la descarbonització i el repte demogràfic. L'objectiu és assolir-ne la descarbonització i l'autosuficiència energètica i, per això, han d'aconseguir un consum energètic el més eficient possible, eliminar l'ús de combustibles fòssils, com la gasolina o el gas natural, i substituir-los progressivament per fonts d'energia netes i renovables.

La Fundació Renovables ha creat aquesta guia per tal d'ajudar a afrontar els objectius de la transició energètica als municipis de menys de 50.000 habitants, amb una menció especial a aquells de menys de 10.000. Hi expliquem com han de desenvolupar el seu propi full de ruta, identificant quina és l'estratègia energètica que cal seguir i proposant tota una bateria de mesures complementàries per aconseguir-ho.

Guia "Estratègia ecològica per a municipis petits"

DIA MUNDIAL DE L'AIGUA 2024: Adhesions d'ens locals i llistat d'adherits

Els ens locals membres de la Xarxa us podeu adherir al Dia Mundial de l'Aigua enviant un escrit d'adhesió als punts següents a xarxasost@diba.cat.

Compromís municipal per accelerar les polítiques ambientals davant la crisi climàtica

“Accelerar la implementació de les polítiques locals, amb centralitat i transversalitat i amb el protagonisme de la ciutadania davant la realitat de la crisi climàtica”. Aquest és el compromís que es desprèn de la ‘Declaració de Vilanova i la Geltrú per l’ambició climàtica’, que s’ha fet pública dijous, 7 de març, a la capital del Garraf durant la celebració de la 24a Assemblea General de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat.

Font: Premsa Diputació de Barcelona

Us convoquem a la 24a Assemblea general de la Xarxa

Benvolguts, benvolgudes, membres de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat,

En nom de la presidència de la Xarxa, us convidem a la 24a Assemblea general de la Xarxa que se celebrarà el 7 de març a Vilanova i la Geltrú.

Oferta de formació ambiental pel segon trimestre del 2024

La formació contínua és una eina clau pel correcte desenvolupament de les tasques professionals. Des de la Gerència de Serveis de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona s'ofereixen accions formatives organitzades en set temàtiques de l’àmbit ambiental per a capacitar al personal tècnic municipal en la millora contínua en els seus llocs de treball. A continuació podeu consultar l'oferta formativa pel proper trimestre en període de preinscripció. Podeu clicar a cada curs per saber-ne més i tramitar la preinscripció.

DIA MUNDIAL DE L'AIGUA 2024: Adhesió i organització de jornades de portes obertes

El Dia Mundial de l'Aigua (World Water Day) se celebra anualment el 22 de març com un mitjà per centrar l'atenció en la importància de l'aigua dolça i la defensa de la gestió sostenible dels recursos d'aigua dolça. Enguany, la campanya a escala internacional té com a lema Aigua per la Pau (Water for Peace).

Quines accions podeu organitzar els membres de la Xarxa pel Dia Mundial de l'Aigua en l'actual context de sequera?

El Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i l'Agència Catalana de l'Aigua promouran una celebració conjunta del Dia Mundial de l’Aigua (22 de març) amb el Dia Meteorològic Mundial (23 de març), amb l'objectiu de posar en valor l’aigua i tot l’esforç que es fa des de tots els àmbits per garantir-la.

Per fer-ho, es realitzaran jornades de portes obertes en diverses infraestructures del cicle de l’aigua i també algunes vinculades al Meteocat.

Enquesta sobre el Pacte Verd:"The future of the Green Deal with(in) cities: a local stakeholder consultation"

Compartim l'enquesta del Joint Research Centre que servirà per desenvolupar la seva investigació per a la pròxima fase d'implementació del Pacte Verd Europeu, i amb l’objectiu de guiar la pròxima Comissió en la implementació de polítiques del Green Deal en l'àmbit local i regional.