La marató d'estalvi contra la pobresa energètica de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú vol reduir el consum un 10% en edificis municipals

L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú s'ha adherit a la 2a Marató d'estalvi contra la pobresa energètica. L'objectiu d'aquesta iniciativa és promoure l'estalvi energètic en edificis municipals al llarg del mes de febrer i destinar els diners estalviats al programa Sumem energies. La nostra ciutat formarà part de 12 ajuntaments catalans participants en la segona edició d'aquesta experiència.

El regidor de Medi Ambient, Gerard Llobet, ha explicat que l'objectiu és aconseguir reduir en un 10% el consum d'electricitat, aigua i gas als edificis de Neàpolis, la Casa Consistorial, l'Escola Canigó, l'Escola Arjau i el Centre Cívic La Collada. “Busquem que tant usuaris com ciutadania participin en la iniciativa, val molt la pena, ens permet explicar a les escoles la importància de l'estalvi energètic i és una iniciativa que ha d'arribar a totes les persones”.

Des de l'any 2014 els tècnics municipals analitzen el consum en aquests equipaments i han fet una mitjana del consum energètic quantificat en 21.000 euros mensuals. Per Gerard Llobet “l'objectiu serà estalviar entre 2 i 3 mil euros. A partir del 8 de febrer començarem a analitzar si s'acompleixen els objectius d'estalvi, a través d'una comissió de treball que es crea”. La idea és que tant les persones que treballen en els diferents equipaments com els usuaris i usuàries puguin proposar i dur a terme mesures que permetin estalviar.

A Vilanova i la Geltrú la quantitat econòmica estalviada es destinarà al programa Sumem Energies, que treballa amb famílies en situació de vulnerabilitat perquè tinguin un consum energètic sostenible. Una de les accions més destacades d'aquest programa són les auditories energètiques.

La regidora de Serveis Socials, Gisela Vargas, ha comentat que l'any passat es van realitzar 25 auditories. “La idea és destinar l'estalvi econòmic que es produeixi a noves auditories o a les actuacions per millorar l'atenció a les famílies”. Les auditories analitzen els consums energètics dels habitatges i proposen mesures per estalviar en el consum, com ara la reducció de la potència contractada, la millora dels aïllaments o la col·locació de bombetes de baix consum. En les accions ja realitzades s'ha aconseguit un estalvi mitjà de 300 euros anuals per habitatge.