La 6a edició d’Expoelectric arriba amb el màxim suport de la indústria del motor i de l’energia

La 6a edició d’Expoelectric, l’esdeveniment més important de vehicles elèctrics del sud d’Europa, torna a Barcelona del 29 de setembre al 2 d’octubre i arrencarà amb la màxima implicació del sector del motor al comptar amb el suport de Renault, Volkswagen, Nissan, KIA i Audi, d’empreses que ofereixen solucions per al vehicle elèctric com Bosch o que  compten amb una flota de vehicles elèctrics com Citelum, i la companyia HolaLuz com a gestor de càrrega dels vehicles elèctrics durant la cita.

Impulsat per la Generalitat de Catalunya, a través de l’Institut Català d’Energia (ICAEN), l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, i el Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona (ENGINYERS BCN), Expoelectric convertirà la Ciutat Comtal un any més en un autèntic aparador del vehicle elèctric (entre cotxes, motos i bicicletes), oferint a la ciutadania un ampli ventall d’activitats gratuïtes per a tots els públics, de caràcter formatiu i lúdic, relacionades amb el vehicle de zero emissions i la tecnologia que els envolta.

En aquesta nova edició Expoelectric presenta una gran novetat entre les seves activitats: l’e-Casa, “la llar eficient endollada al vehicle elèctric”. Una iniciativa pionera a nivell europeu, promoguda per l’Institut Català d’Energia i que compta amb la col·laboració de Nissan, Panasonic, el Clúster d’Eficiència Energètica de Catalunya i SUD. En aquest projecte, Nissan presentarà els seus sistemes de V2G (vehicle connectat a la xarxa) i XStorage, sistema d’emmagatzematge domèstic.

L’e-Casa persegueix mostrar a la ciutadania un nou paradigma d’habitatge altament eficient en el qual el vehicle elèctric ja no és només un mitjà de transport, sinó que esdevé un element integrat a la llar i capaç de subministrar energia a la xarxa per a l’ús domèstic. També pretén posar de manifest els beneficis que podria aportar una llar d’aquest tipus a nivell d’estalvi energètic i econòmic així com de reducció d’emissions.

Així mateix, les e-Jornades s’incorporen aquest any al ventall d’activitats de l’esdeveniment amb l’objectiu de debatre sobre el present i el futur del vehicle elèctric, amb un programa d’activitats i conferències dirigides a professionals del sector.

Tornen les activitats de més èxit de les edicions anteriors

Expoelectric compta de nou amb l’Expotest, una de les activitats amb més èxit de la trobada any rere any, ja que ofereix al públic una completa exposició de les últimes novetats en models de vehicles elèctrics i híbrids endollables, disponibles per a provar, com els Renault ZOE, Kangoo Z.E. i Twizy, els Volkswagen Passat GTE Berlina i Variant (i en exposició el XL1), el Nissan LEAF de 30 kWh i la Nissan e-NV200, el KIA Soul EV,  i els Audi A3 Sportback e-tron i Q7 e-tron quattro .

Una altra de les activitats d’Expoelectric que reuneix en cada edició a un gran nombre de públic interessat per l’actualitat del sector són els e-Col·loquis i el seu format de xerrades informatives que aborden tot tipus de qüestions relacionades amb l’ús de vehicles elèctrics. En els e-Col·loquis els experts que hi participen informen als ciutadans sobre les últimes novetats dels vehicles de zero emissions i resolen els dubtes que puguin plantejar en aquest àmbit.

L’e-Concert, el concert musical en directe que transcorre al mateix temps que circulen vehicles elèctrics i híbrids endollables entre l’escenari i l’auditori, se celebrarà també enguany, el diumenge 2 d’octubre. Amb el patrocini de Catalana Occident, es tracta d’una demostració innovadora i única a Europa, per a que el públic assistent visqui en primera persona la millora de l’entorn en una ciutat 100% elèctrica.

Expoelectric també aproparà la mobilitat de zero emissions als més petits amb els circuïts de motos elèctriques i de karts elèctrics, combinats amb xerrades sobre seguretat viària i jocs infantils, per sensibilitzar als infants sobre la importància d’adquirir uns hàbits de consum energètic sostenibles i responsables en tots els àmbits.