L’Ajuntament de Tiana guanya el ‘Premio Ciudad Sostenible’ en la categoria de Residus

L’Ajuntament de Tiana, municipi de només 8.500 habitants i escollit per l’Agència de Residus de Catalunya per protagonitzar la campanya dels “Súper-recicladors” per haver estat dels millors del rànquing de la recollida selectiva de tot Catalunya, arribant a separar el 86,36% dels residus, ha resultat guanyador en la categoria de Gestió de residus per la implantació de tecnologia per a la gestió de recollida porta a porta. L’ús de tecnologia mitjançant xips i la campanya educativa a la població pretén augmentar la traçabilitat del procés de recollida i augmentar la qualitat de la fracció orgànica recollida en origen i reduir la fracció restant.

Font: Ajuntament de Tiana

L’Auditori del Ministeri d’Agricultura, Alimentació y Medi ambient acull aquesta tarda l’acte d’entrega dels ‘Premios Ciudad Sostenible’ que per dotzè any consecutiu atorga la Fundación Fòrum Ambiental, amb el suport del Ministerio de Medio Ambiente i el patrocini d’Ecoembes com a reconeixement als municipis i Ens Locals Supramunicipals de l’estat espanyol que hagin apostat per projectes i actuacions dirigides a potenciar la sostenibilitat.

ecull el premi de mans d’Isabel García Tejerina, ministra d’agricultura, alimentació i medi ambient, l’alcaldessa de Tiana la il·lustríssima senyora Ester Pujol Martí, en un acte on també hi participaran Ramón Roca, president de la Fundación Fòrum Ambiental i Oscar Martín, director general d’Ecoembes.

La resta de premiats són:

Categoria de Gestió de l’Aigua: Ajuntament de Benaguasil (València).

Categoria d’Educació Ambiental: Ajuntament de Noain Vall d’Elorz (Navarra).

Categoria d’Eficiència energètica: Ajuntament de Sant Just Desvern (Barcelona).

Categoria de Ciutat més sostenible: Ajuntament de Mutxamel (Alacant).

El jurat qualificador d’aquest any està format per les següents entitats i institucions: Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, Generalitat Valenciana, Junta d’Andalusia, Govern de Canàries, Ajuntament de Madrid, Ajuntament de Barcelona, Federació Española de Municipis y Províncies (FEMP), Ajuntament de Pamplona - guanyador en la categoria de "Ciudad Sostenible" de l’edició anterior -.

La Fundació Fòrum Ambiental es una entitat sense ànim de lucre que té com a principal objectiu crear una plataforma de diàleg i col·laboració entre les Empreses, les Administracions i la resta de la Societat, per aconseguir i aplicar un model de desenvolupament més sostenible que l’actual.

Més informació: Albert Vico Piña. Responsable de comunicació Ajuntament de Tiana tel. 672 140 547 tiana.premsa@tiana.cat www.tiana.cat

Temes:
Residus