Acusti.cat, I Congrés d’Acústica de Catalunya, el nou esdeveniment de referència sobre soroll i acústica - INSCRIU-TE

Els dies 28 i 29 d’abril del 2016 se celebrarà a Sabadell acusti.cat el I Congrés d’Acústica de Catalunya, commemorant el Dia internacional contra el soroll.

El Congrés comptarà amb diverses activitats de debat i reflexió paral·leles entorn els REPTES, DILEMES que es presenten al voltant de la problemàtica del soroll, i oferirà taules rodones, solucions i tallers demostratius a problemes concrets (tecnològiques, intangibles i socials).

acusti.cat és un espai de debat i re-flexió entorn els REPTES i DILEMES que es presenten al voltant de la problemà-tica del soroll, i oferirà solucions a problemes concrets.

INSCRIPCIONS

Fem una crida als professionals dels sectors públics i privat, així com altre públic interessat a participar a acusti.cat tant a través de la proposta de Reptes i Dilemes – via la web www.congresacusti.cat – com amb l’assistència i participació en les dues jornades d’activitats.

En vista de l’oportunitat de disposar d’un espai de trobada i referència multitemàtic i multisectorial al voltant de l’acústica, la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Sabadell, el Laboratori d’Enginyeria Acústica i Mecànica de la Universitat Politècnica de Catalunya i l’Associació Catalana de Consultors Acústics organitzen acusti.cat, el I Congrés d’Acústica de Catalunya.

acusti.cat se celebrarà els dies 28 i 29 d’abril d’enguany als espais de Fira Sabadell, en el marc del Dia Internacional de Conscienciació sobre el Soroll. El Dia internacional és una activitat que es desenvolupa a nivell mundial, des de fa més de 20 anys, l'últim dimecres del mes d'abril.

Contaminació acústica

Realitzar qualsevol activitat humana comporta gairebé sempre un nivell de so més o menys elevat. Segons el tipus, la durada, el lloc i el moment on es produeixen, els sons poden ser molestos, incòmodes i arribar a alterar el benestar fisiològic o psicològic dels éssers vius; llavors en diem soroll i es considera contaminació. La contaminació acústica pot definir-se com l'increment significatiu dels nivells acústics del medi i és un dels factors importants de deteriorament de la qualitat ambiental del territori i de la qualitat de vida de les persones.

D’acord amb l’Agència Europea de Medi Ambient, 125 milions de persones a la Unió Europea està afectada per nivells de soroll superiors a la normativa, principalment a causa del trànsit rodat. La contaminació acústica causa 43.000 admissions hospitalàries així com molèsties per conciliar la son a 8 milions de persones a escala europea.

Més informació i contacte de premsa:

www.congresacusti.cat

premsa@congresacusti.cat

Coorganitzadors:

• 1452170567_generalitat.png1452170578_diputacio-bcn.png1452170585_ajuntament-sabadell.png
    • 1452170600_laboratori.png1452170592_associacio-catalana.png