Terrassa diu, Adéu, Soroll!

L’exposició Adéu soroll! de la Gerència de Serveis de Medi Ambient va arribar ahir al Museu de la Ciència i la Tècnica de Terrassa.

L’esdeveniment, promogut per l’Ajuntament de Terrassa, forma part d’una iniciativa més àmplia, implementada per la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, que porta per títol “La Xarxa sona bé” i que, a més de l’exposició, es completa amb una sèrie de tallers pedagògics i un itinerari innovador i interactiu, obert a les escoles i la ciutadania, que permet descobrir la ciutat a partir dels sons que genera el teixit urbà dels nostres municipis.

En les ciutats actuals, el soroll és un dels problemes ambientals més incisius. D’altra banda, cada vegada és més evident que els problemes de soroll poden afectar significativament la qualitat de vida de les persones. Per això, des dels municipis fa temps que s’està fent una aposta per la pacificació de les ciutats i a favor del transport públic.

La Gerència de Serveis de Medi Ambient fa ja molt de temps que treballa la problemàtica mitjançant estratègies diverses, com ara la mesura dels nivells de soroll o l’elaboració mapes de soroll que permeten identificar les zones de major risc i redactar plans d’acció per millorar la qualitat de vida de les persones.