Comença la Setmana de l'Energia sota el lema ‘Quan parlem d'estalviar energia i diners, tu tens la paraula'

La Setmana de l'Energia, que coincideix amb la Setmana de l'Energia Sostenible Europea, comença el seu programa d'activitats orientades a conscienciar la ciutadania en la millora de la gestió energètica i en el canvi d'hàbits en el consum energètic.

El lema de la Setmana és 'Quan parlem d'estalviar energia i diners, tu tens la paraula'  i enguany es concentra del 14 al 19 de juny, tot i que molts municipis realitzen activitats al llarg de tot el mes.

La Setmana de l'Energia compta amb tres grans àrees d'activitats: jornades per a professionals -enguany centrades en aspectes com les directives europees d'estalvi i eficiència, la certificació energètica o l'eficiència energètica en la indústria-, les activitats adreçades al conjunt de la població, i les adreçades als escolars.

El programa d'activitats orientades a la ciutadania està format per xerrades divulgatives i tallers específics per treballar bones pràctiques de consum energètic o per millorar la comptabilitat energètica a les llars, entre d'altres. Les accions dirigides a escoles i públic infantil són bàsicament jocs de gran format, jocs interactius i jocs de taula, que tenen com a finalitat conscienciar els més joves sobre el bon ús de l'energia.

La Setmana de l'Energia està organitzada per la Generalitat de Catalunya a través de l'Institut Català d'Energia, juntament amb la Diputació de Barcelona, l'Àrea Metropolitana de Barcelona, la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat i el CILMA. Per primera vegada, les diputacions de Girona, Lleida i Tarragona, així com l'Ajuntament de Barcelona, s'han sumat també a la iniciativa. Aquesta extensió de la cobertura institucional a tot el territori permet optimitzar els recursos i facilita l'accés de tots els municipis al catàleg d'activitats de la Setmana.

La programació completa de la Setmana de l'Energia es pot consultar a l'adreça  setmanaenergia.gencat.cat.

La Diputació de Barcelona i la Xarxa, en el marc del suport a la Setmana de l’Energia, realitzaran un centenar d’activitats de:

• El taller Granissats a pedals, on la pròpia energia dels participants bo i pedalant els ajudarà a preparar uns refrescants granissats.
  • L’activitat de carrer Segueix la pista a la Bombeta Marieta, per als més petits.
  • El taller de cuina solar i saludable, en el qual es prepararà una xocolatada i altres plats amb l’energia del sol.
  • El taller de Construcció de Ginys elèctrics, per aprendre com funciona l’electricitat.
  • Les activitats lúdiques Saltem amb Energia i Juguem amb Energia, per als més petits a qualsevol plaça o carrer, per aprendre quines accions podem fer a casa per estalviar energia d’una manera divertida.
  • Les xerrades sobre Els subministraments a la llar.
  • I les exposicions El repte del canvi climàtic i Actuem amb Energia.

A part de donar suport els ens locals de la demarcació amb materials, cartells, suport tècnic, etc.