L'Ajuntament de VNG i l'ADEG formalitzen un conveni de col·laboració sobre la gestió de residus

L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i l'Associació d'Empresaris del Garraf, Alt i Baix Penedès han signat un conveni que ha de permetre la col·laboració entre l'administració local i l'associació empresarial en temes mediambientals, de reciclatge i de bones pràctiques en la gestió de residus.

Alguns dels aspectes que contempla l'acord, signat per l'alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras, i el gerent de l'ADEG, Isidre Also, són la utilització del Punt Net, l'acreditació d'un contracte particular de recollida i eliminació de deixalles, d'acord amb la normativa de residus, la col·laboració en recollides específiques, la venda de bosses compostables o la disposició ordenada de determinats tipus de residus a la via pública.

En l'actualitat l'ADEG contempla 301 associats a Vilanova i la Geltrú que no tenen la possibilitat de formar part d'algun dels onze gremis especialitzats que tenen activitat al municipi. Com ja succeeix amb la resta de gremis, l'ADEG gaudirà d'una bonificació en la taxa d'escombreries per cadascun dels seus membres.

L'alcaldessa de Vilanova i la Geltrú ha explicat que l'acord beneficiarà positivament en la gestió eficient dels residus que es fa a la ciutat. “Aquest descompte ja s'aplica a les empreses d'altres gremis professionals de la ciutat, i ara també se'n podran beneficiar les empreses associades a l'ADEG. És una mesura que vol incidir positivament en l'objectiu d'una gestió més eficient i sostenible dels residus”.

Dins els objectius del conveni hi ha promoure campanyes que estimulin la ciutadania i els visitants a adoptar comportaments cívics de respecte a l'espai públic, instal·lacions i mobiliari urbà, de millora de convivència entre les persones, i de responsabilitat sobre el manteniment de l'espai públic.

Temes:
Residus