Aquest dissabte, Vilanova i la Geltrú apagarà els llums durant una hora

Per quart any consecutiu, Vilanova i la Geltrú se sumarà a la campanya mundial de mobilització i lluita contra el canvi climàtic L'Hora del Planeta, que se celebra aquest dissabte 28 de març. L'Ajuntament de Vilanova per mitjà de l'Agència Local de l'Energia, impulsa projectes i campanyes d'estalvi energètic, que es reforcen amb la participació en aquesta iniciativa internacional.

Promoguda per l'ONG WWF, l'acció compta amb la implicació de milers d'empreses, organismes oficials, entitats, centres educatius i ciutadania a títol individual de més de 7.000 ciutats i pobles de 160 països. L'objectiu és sensibilitzar de la importància de preservar el planeta i demostrar que un futur basat en les energies netes és possible.

L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú se sumarà a aquesta acció apagant els llums de diversos espais i edificis públics, entre les 20.30 i les 21.30 hores de dissabte, alhora que demana al conjunt de la població que també s'hi afegeixin. A l'igual que l'any anterior, s'apagaran els llums de les façanes del Mercat Central, Neàpolis, Castell de la Geltrú, Biblioteca Museu Víctor Balaguer, Museu Romàntic Can Papiol i una part de l'enllumenat de la plaça de la Vila i de la rambla Principal. [Plaça de la Vila]

D'altra banda, des del departament de Medi Ambient de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú s'ha demanat, un any més,la col·laboració de les escoles i centres educatius de la ciutat, en el marc de les activitats del projecte Agenda 21 escolar. Donat que el dia 28 és dissabte, la proposta és que traslladin l'acció al divendres 27 de març, amb una apagada entre les 11 i les 11.30 hores. Per aquells que no obrin al matí, la proposta és de 16 a 16.30 hores. L'any passat es van adherir a la campanya l'escola El Cim, l'escola Pia, l'escola La Pau, l'escola La Ginesta, i La Baldufa.

A nivell mundial s'apagaran les llums de monuments tant emblemàtics com la Torre Eiffel, la Sagrada Família, les Piràmides de Gizé o la ciutat del Vaticà.

Enguany l'acció és especialment important en la lluita contra el canvi climàtic, ja que la ciutat de Paris acollirà al desembre una nova Cimera del Clima, de NNUU, per a renovar el protocol de Kyoto i aprovar un acord global que garanteixi la transformació cap a un món més, saludable, sostenible, segur i just per a tothom.