Vols optimitzar el servei de recollida dels residus municipals? Coneix què fan i com en altres municipis d’Espanya

Des de la Fundación Fòrum Ambiental, amb la col·laboració d’Ecoembes, et presentem la col·lecció de fitxes de casos pràctics sobre gestió de residus municipals que recull les experiències més interessants de distintes entitats locals espanyoles, especialment destinada als Responsables i Tècnics encarregats d’aquest servei. En cada fitxa t’expliquem els antecedents de cada experiència, com han desenvolupat el procés i quins són els resultats que han obtingut, sense oblidar les claus d’aprenentatge de cada cas.

En aquesta primera entrega d’avui trobaràs el cas de la Diputació de Barcelona que va dur a terme un Procés per explorar possibles millores en la recollida de residus municipals.

Aquestes fitxes abordaran els següents quatre eixos:

• Economia dels residus
  • Mecanismes d’inspecció i control
  • Educació ambiental i participació ciutadana
  • Optimització i eficiència de la gestió de residus

En cada entrega, a més de la fitxa sobre Gestió de Residus Municipals també rebràs dues fitxes de bones pràctiques d’empreses que amb diferents accions han aconseguit reduir els residus dels envasos i embalatges dels seus productes.

En aquesta primera entrega d’avui trobaràs el cas de la Diputació de Barcelona que va dur a terme un Procés per explorar possibles millores en la recollida de residus municipals, així com els casos empresarials de Henkel Ibérica i BYNSA Mascotas.

Consulta totes les fitxes publicades a residuosmunicipales.forumambiental.org

Etiquetes:
residus