Cicle de Seminaris sobre transició energètica al món local 1. Comunitats energètiques (1a part)

dimarts
Desembre 2019
Data de finalització: dimarts, 10/12/2019 - 14:00

La Transició Energètica és el pas més evident i inevitable a l'hora d'abordar l'emergència climàtica. Els ajuntaments han de donar exemple en aquest procés i començar a implementar, com més aviat millor, fonts d'energia renovables i sistemes d'eficiència energètica.

La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat s’ha fixat, com a objectiu del nou mandat, generar espais d’intercanvi i coneixement per dotar els ens locals amb exemples, bones pràctiques i instruments per implementar projectes de transició energètica innovadors i disruptius.

La Diputació de Barcelona ofereix suport tècnic i econòmic als municipis per a la implementació de mesures de transició energètica, en el marc del Pacte dels Alcaldes i les Alcaldesses pel Clima i l’Energia: projectes de fotovoltaica i biomassa, préstec d'equipaments de mesura energètica i programes d'eficiència i educació energètica, i també l'oportunitat de pertànyer a col·lectius intermunicipals sobre energia.

És en aquest context que es presenta aquest cicle de seminaris sobre transició energètica al món local, que organitzarà una sessió cada dos mesos fins al final del 2020, per tractar diversos aspectes de la transició   energètica i sobre com aborda-la des del món local.

Programa del cicle

Sessió 1. Comunitats energètiques, 1a part (10 de desembre del 2019)

Sessió 2. Operadors energètics municipals (28 de febrer del 2020)
Sessió 3. Autoconsum fotovoltaic en edificis municipals i habitatges de protecció oficial (30 d’abril del 2020)